Leden byl ve znamení poklesu příjmu, oproti rekordnímu prosinci, kdy jsem fakturoval bezmála 65.000Kč.
Stejný trend bohužel pokračoval i v únoru. Když se ale podívám na únor loňského roku, kdy jsem byl v zisku pouhých 2.309Kč, určitý růst tam je :-)
Rozložení příjmů
V únoru jsem překopal umístění reklamních bloků na některých mých webech, čímž se mi podařilo dosáhnout vyššího CTR, při zachování zhruba stejné ceny za proklik. Ve výsledku mi tak AdSense vydělal příjemných 7.053Kč.
Radostný trend z minulého měsíce, tedy větší prodeje PR článků, opět pokračoval a tak jsem v této oblasti dosáhl zisku ve výši 11.052Kč. K tomu prodloužení několika zpětných odkazů za více jak dva tisíce. Proč ne ;-)
Největší zisk jsem pak dosáhl opět v oblasti affiliate, kdy jsem utržil 20.550Kč.
V únoru jsem se navíc dostal k optimalizaci PPC kampaní, kdy jsem některé nevýkonné kampaně povypínal a spustil kampaně nové. I díky úpravám jsem se dostal na částku 2.924Kč, kterou jsem proinvestoval v Skliku a v AdWords.
Po odečtení všech nákladů únorová bilance vypadá takto.
Výsledky za únor 2014
AdSense: 7.053 Kč
Affiliate: 20.550 Kč
PR články: 11.052 Kč
Odkazy: 2.250 Kč
Celkem: 40.905 Kč (pokles o 7%)
Návštěvnost webů v únoru
Únor byl bohužel kratším měsícem, než bývá obvyklé a projevilo se to i na celkové návštěvnosti mých webů, která oproti minulému měsíci poklesla o necelých 5000 návštěvníků a ustálila se na čísle 65866.
Plány vs. skutečnost
I přes očekávané slabší období, jsem si pro únor vytyčil smělý cíl. Chtěl jsem se opět přehoupnout přes 50.000Kč. Budu ale dál bojovat, takže cíle pro březen nechávám stejné, jako jsem měl na únor a udělám maximum možného pro to, aby se mi všechny cíle podařilo splnit :-)
Plány pro březen
- dosáhnout hranice zisku 50.000 Kč
- dosáhnout souhrnu měsíční návštěvnosti 75 000
- dosáhnout zisku z AdSense ve výši 10.000 Kč
- díky affiliate webům dosáhnout 25.000 Kč zisku
- zapracovat na linkbuildingu
Co se událo v tom únoru?
Na začátku února jsem koupil jeden rozjetý projekt, od kterého jsem očekával růst příjmů jak v oblasti AdSense, tak i v oblasti prodeje PR článků (web prozatím má očekávání nenaplnil a vydělal ubohých pár desítek korun). Musím na něm ještě zapracovat, aby se mi začaly investice do webu vložené vracet.
Koncem února jsem dopsal report mého působení v oblasti online působení, k přečtení zde.
Koncem měsíce jsem se rovněž dokopal k lehkému redesignu tohoto blogu. Rovněž jsem na tento blog, jak jste si někteří určitě všimli, nasadil AdSense bloky. Pokud někoho pohoršují, tak se mu předem omlouvám. Já jsem se rozhodl navýšit své příjmy z AdSense a tak je každá příležitost prostě dobrá….
I přes lehký pokles příjmu hodnotím únor 2014, jako velmi podařený měsíc. Udělal jsem docela dost práce, koupil nový web a předělal tento blog. Když se navíc podívám na vývoj příjmů v loňském roce, musí zákonitě přijít růst, takže by se mi snad mohlo prvně podařit splnit všechny výše definované cíle :-).
Vždycky mě to tak potěší, když se někomu daří :) tak ať se daří dál!
Viktore, díky. Taky jsem rád, že se daří :-)
I když v absolutních číslech vydělávám míň, jak Adsense tak PR články, můj únor byl jedenapůl násobkem února, takže trvalý růst a spokojenost s trendem. Zapracoval jsem na linkbuildingu, co přineslo zvýšení návštěvnosti prakticky všech webů a spustil jsem dva nové, z nich jeden začal vydělávat po třech týdnech provozu ;)
Držím palec, ať se ti daří, rád doháním úspěšné :)
Já růst 1,5x za měsíc, tak si pískám :-) A Hobíku, gratuluju k linbuildingu, ten já vychytat, tak asi taky začnu růst skokově.
Uff, chyba. Únor byl jedenapůl násobkem ledna.
k diskusii vyssie, urcite diverzifikujte zdroje trafficu, spoliehat sa cisto na linkbuilding a google… Zo dna na den mozes prist o vacsinu svojich prijmov ak pride algo update a zrovna tvoj web sa G nebude pacit. Sam som s tym mal trpku skusenost koli ktorej som shiftol focus na ppc (paradoxne mi to prinieslo viac casu aj prijmov ako magy a seo).
Inac, Gratulujem k uspechom… Mozem sa spytat v akom niche su tvoje magaziny? Mozno by som mal zaujem o advertisement.
Filipe, je to jak píšeš. I z toho důvodu nedělám linkbuilding vůbec žádnej (samozřejmě kecám, ten nedělám hlavně kvůli lenosti:-)).
Mé magazíny jsou vesměs zaměřeny na ženská témata – oblečení, móda, krása, případně na bydlení a bytové doplňky.
A jak tedy propagujes sve (nove) weby a ziskavas traffic, kdyz ne skrze linkbuilding respektive search?
Predem diky za odpoved a gratuluji k uctyhodnym vysledkum :)
Ricku, traffic skutečně získávám přes vyhledávače, jen se nevěnuji linkbudildingu. Přidávám na dané weby nový obsah, který postupně vyhledávače indexují a nějaké ty návštěvníky přivádí. Časem se tak buduje linkbulding sám. Vím, že to není šťastná cesta a také vím, že kdybych se linkbuildingu pověnoval, mohl bych vyrůst ještě více :-)
Konečně už tě začínám dohánět, taky jsem měl v únoru zisky kolem 40 000 :) Z mé zkušenosti na blogu seopizza myslím, že tady nebudeš mít z Adsense moc zisků. Taky jsem tam nasadil reklamy, ale my všichni jsme většinou z oboru a Adsense hned poznáme a většinou neklikáme. Já mám třeba pořád zaplý Adblock, takže to ani nevidím. Imho tady budeš s CTR dost nešťastný, ale snad se pletu :)
Radku, gratuluju k výslekům :-)
Co se týče reklam AdSense, za ten necelý týden, co je tu mám, mi vydělaly téměř 150Kč, při CTR 0,5%. Co mě ale zarazilo jsou ceny za proklik, průměrná je téměř 10Kč a nejsou výjimkou ani prokliky za 20Kč. Asi se nám, klukům a holkám od počítačů, zobrazují dobře placené reklamy :-)
Ahoj. Kluci, tak si ten AdBlock vypněte, když už vám ty články Pepy něco dají, ať má něco na oplátku.
Mně to zobrazuje investování do akcií, ikdyž jsem to nikdy nedělal.
Jsem sám, kdo vidí jen obrázky a text je velikosti 1px?
Pepo, napiš mi kdyžtak do mailu, jestli jedeš na netsraz a co jsi koupil za web. Díky.
Honza
Honzo, díky za info o reklamách. V investování do akcií tuším budou slušné kačky, což by mohlo vysvětlovat ty vyšší ceny za prokliky. Ten text o velikosti 1px se mi jednou také zobrazil, ale po načtení stránek v pohodě. Zkoušel jsem to na několika PC a několika prohlížečích a všude je to v pořádku.
Ještě je tu někdo, komu se text webu zobrazuje extrémně malý?
Mě se tady naopak zobrazují reklamy na kosmetickou chirurgii :) Jinak ale gratuluji k celkovému růstu, ten slabší únor je normální, je krátký a lidi jsou už vyštavení po klasicky silném prosinci a lednu. A ještě skromný dotaz technického rázu, jak dostaneš do toho grafu z analytics celkovou návštěvnost ze všech webů?
Igore, díky za info o zobrazovaných reklamách. Se slabším únorem jsem počítal, tak jsem zvědav na březen :-)
Ten graf celkové návštěvnosti nepochází přímo z Google Analytics, tam si pouze vytahám čísla návštěvností a graf dělám přes Google Docs.
Tak po lednových výprodejích jsou peněženky prázdné :-) Okolo dubna ale už půjdeš přes 50 000 Kč, bych řekl :-) Ať se daří!
Petře, tak nebránil bych se tomu ;-) Díky.
To meziroční srovnání je fakt síla. :-) Neskutečný nárust. Pokud to takhle půjde dál, těším se na report v příštím roce :-D
Taky doufám, že meziroční růst bude minimálně stejný, jako doposud :-D
Pěkný report. To já jsem na tom o pár levelu hůře (Zatím, snad). Co sleduji poslední měsíce, chtěl bych zvýšit počet prodaných PR článků. Nemáš nějaký Tipy na stránky kde se střetává nabídka s poptávkou článků? Já znám: webpost.cz ale to je nic moc… Díky za každou radu :-)
Milane, mám připravený samostatný článek věnovaný tomuto tématu. Tam vše popíšu :-)