Po mizerném srpnu jsem si nezoufal a opět jsem začal pracovat na svých projektech. Zda se práce vyplatila, to jistě odtušíte již z nadpisu tohoto příspěvku :-)
Seznam některé mé weby stále ignoruje a začínám přemýšlet, zda nenapíšu na jejich podporu. Propad v oblasti mých příjmů z AdSense a Skliku je totiž stále na polovině částek z měsíců před úpravami, které Seznam ve vyhledávání provedl.
Výdaje a zisky spojené s affiliate marketingem
V září jsem do PPC kampaní nasypal prozatím rekordních 8.245 Kč (tolik jsem nedával ani v loňském prosinci). Začal jsem totiž zkoušet propagovat nové oblasti. V některých se mi zadařilo, jinde už to bylo horší. I tak jsem jen z affilu fakturoval 33.808 Kč, což po očištění dělá parádních 25.563 Kč.
Zisky z AdSense a Skliku
Jak jsem avizoval výše, AdSense spolu s Sklikem se stále propadají. Od minulého měsíce (již tak mizerného) tu byl pád o dalších 8%. Postupně ale přidávám další články, tak očekávám v dalších měsících minimálně stagnaci, ale ještě lépe růst :-)
Po odečtení všech nákladů vypadalo moje konto takto.
Výsledky září 2014
AdSense + Sklik 4.790 Kč
Affiliate: 25.563 Kč
PR články: 3.600 Kč
Odkazy: 900 Kč
Celkem: 34.853 Kč (růst o 59%)
Návštěvnost webů v září
Opět se budu opakovat, díky Sezname, návštěvnost oproti minulému měsíci ještě dále klesala a to o 9%.
Co mám v plánu v říjnu?
Na začátku října absolvuji svoji historicky první veřejnou prezentaci na 6. Affiliate konferenci v Praze, kde budu ukazovat své počínání v oblasti okolo PPC kampaní.
V dalších dnech se budu věnovat rozvoji svých webů, které jsem posledních několika měsících zanedbával a vidím u nich prostor k dalšímu růstu.
Přemýšlím rovněž, že začnu na tomto blogu přispívat častěji, než jen jednou až dvakrát měsíčně, ať se to tu začne pořádně hýbat :-D.
Blahopřeji k růstu. Možná ti paradoxně nesmyslná změna algoritmu seznamu napomohla soustředit se na to, co ti opravdu funguje a to jsou PPCčka a affil, takže i to zlé může být někdy k něčemu dobré :) Každopádně se moc těším na další články a bezesporu na ty o zahraničním webu o kterém si se už zmiňoval, na ten tu určitě čeká více čtenářů ;). Ať se daří.
Tome, je to možný. Budu se snažit nyní tlačit více PPCčka a Seznam ať si dělá, co chce :-) Seirál o zahraničních webech uričtě bude ;-)
Gratuluji k zlepšení. Těším se na další report a přeji, aby letošní vánoce padnul rekord (tipuji, že by se prosincový výdělek mohl točit kolem 60-70tis).
Obdivuji hlavně affil výsledky – mě se zatím moc, tedy spíš skoro vůbec nedaří. Snad se to zlepší se spuštěním nové verze mého webu. Přitom návštěvnost na webu mám (mimo sezónu kolem 30-40.000 UIP (v některých dnech v roce se dostávám i na 10-12.000 UIP za den). Něco dělám špatně, ale já to nevzdám. :)
Jaké je zaměření webu? Se 10-12 000 UIP denně by se něco mělo dát dělat, ne? Není to náhodou nějaký obrázkový meme web, nebo pro dospělé?
70k kolem Vánoc by nebyl špatný výsledek :-D. U té návštěvnosti záleží, o jaký typ trafficu se jedná. Jsou oblasti např. zabavných webů (videa, obrázky), kde je situace finančně značně odlišná například od webu s financemi. Pokud máš chuť, pošli mi mail a něco s tím zkusíme vymyslet ;-)
Spoustu mých webů seznam odjakživa zasklívá, asi moc kvalitní obsah a nedostatek spamu ;) AdSense mi mírně narostl, ale bezmezně mě vytáčí nesmyslné propady na CTR 0,2-0,3 % a ještě s mizerným CPC – přitom průměr je 4-5x vyšší. Na opačnou stranu se ale v takovém rozsahu nevybočuje. Začal to hodně dělat až poslední dva měsíce, nevím jaký má smysl pro mě, pro AdSense i pro zákazníka zobrazovat reklamy, které nekonvertují.
Zbyňku, naštěstí mi CTR na takto nízké hodnoty nikdy neklesá. Neměnil jsi umístění reklam nebo nezačal jsi měnit téma daného webu? Obdobná situace se mi stávala na webech, kde se objevovaly články napříč odvětvími a Goole moc nevěděl, jaké reklamy na tyto mé weby umisťovat.
Web už má stejné zaměření 10 let, tak to by snad Google mohl chápat :) Naposledy jsem umístění měnil v červenci, od srpna už je stabilní. Nahrával jsem pár nových článků, ale vše je konzistentní s tématem, ani žádné PR nebyly. Možná něco testujou, těžko říct. Každopádně díky za tip, nekonzistentní téma by mě nenapadlo :)
Tenhle report přišel docela brzy. Ono když to roste, tak se člověk do počítání nemusí nutit, že :-). Jinak máš představu o celkové tržbě z affilu? Když to totiž nahrubo počítám, tak asi děláš za měsíc tržbu vyšší než já za celý rok v eshopu ;-).
paneZero, do svojí přednášky na AK jsem chtěl zahrnout moje výsledky za zaří… a když už jsem je měl spočítané, rovnou jsem udělal report ;-)
Co se týče těch obratů, ty jsem si nikdy nepočítal. Teď jsem ale udělal součet a nestačím se divit. Za září jsem obchodníkům přinesl obrat ve výši 280.920Kč :-)
Gratuluju, jen jak pocitas tu castku za affil? Je zacatek rijna takze minimalne polovina konverzi bude cekat na schvaleni? Nebo konverze nasobis nejakym koeficientem zalozenym na minulosti?
Pablo, díky :-). Do položky affil počítám konverze, které mi byly v daném měsíci proplaceny. A tak se klidně může jednat i o provize ze srpna, které pouze čekaly na schválení. Je to dle mého soudu jediný možný způsob, jak to nějak rozumně počítat.
Ano, ale to platí snad jen u módních affilů. Třeba Zoot, spartoo atd jsou celkem rychlí pří schvalování, ale třeba kasa si počká dva i více měsíců od prodeje… ;)
Honzo, máš pravdu, tohle se děje u některých módních affilů a u produktů, kde garantují možnost vrácení peněz do 30 dnů.
Taky gratuluji ke značnému růstu. Nebude někde online tvá přednáška z AK, nebo neplánuješ alespoň nějaký „výcuc“ informací, které jsi předával publiku?
Petře, přednáška byla nahrávána na video – bude záznam na Youtube. Prozatím se můžeš kouknout na samotnou prezentaci zde: PPC. Taky připravuju textový přepis pro ty, kdo nechtějí koukat na dlouhé video ;-)
Pepo prosim tě, jak hodnotíš Dárkový ráj? Daří se dropshippingu?
Jirko, Dárkovému ráji se v dobách, kdy jsem dodával vlastní texty, docela dařilo – pár stovek to vydělalo. Dnes už je to ale u mě mrtvý projekt a chci ho prodat.