Na svém Twitter účtu jsem dnes publikoval graf, kde je vidět růst návštěvnosti jednoho mého magazínu. Jeden z mých followerů (díky Štefane) pak vznesl dotaz, zda růst návštěvnosti měl i nějaký nepřímý avšak měřitelný dopad (růst zisku, sběr emailů). Rozhodl jsem se tedy tomuto tématu věnovat samostatný článek, kde popíši, co mi publikace daného článku ukázala.
Při přidávání nových článků na své magazíny vždy využívám funkci Seznamu „Přidej stánku„, která novou stránku zařadí téměř okamžitě do indexu. Často se mi tak stane, že na nový článek začne hned od prvního dne po publikaci proudit docela zajímavá návštěvnost.
V tuto neděli se mi pak podařil husarský kousek, kdy se mému copywriterovi povedlo odhadnout trendové hledání pro následující týden a na dané téma připravil pěkný článek. Výhodou byla slušná hledanost a téměř nulová konkurence.
Výsledek, který se dostavil však předčil veškerá má očekávání. Návštěvnost na tomto webu začala rapidně růst a z běžných 70 návštěv se návštěvnost vyšplhala na 331 hned v první den a dokonce na 1093 v den druhý. Od té doby klesá, ale stále mi na web proudí okolo 400 návštěv denně.
Monetizace pomocí AdSense
Na tomto webu mám umístěny dva reklamní bloky od AdSense. Oba jsem zvolil ve velikosti 336×280 v kombinaci textové/grafické.
Díky růstu návštěvnosti mi samozřejmě vzrostly i zisky z běžných deseti korun za den na 200Kč za den a v součtu za posledních pět dní mi tak dva výše zmíněné reklamní bloky vydělaly necelých 1.000Kč.
Moje doporučení
Již několikrát se mi osvědčilo manuální přidávání nových článků na Seznam. Ihned na nový článek začne proudit návštěvnost a je tak možné, že nový článek získá nové přirozené odkazy a bude dále sdílen přes sociální sítě.
Postupem času se totiž článek začne ve výsledcích hledání propadat a jeho návrat na špici je tak možný jen díky budování autority daného článku.
Sám jsem se tedy pomocí tohoto experimentu přesvedčil, že lze návštěvnost pěkně zvýšit a díky jejímu růstu lze získát i nějaké ty finance. Od nynějška tedy budu nové články publikovat a příidávat na Seznam jen v dobách, kdy je na Internetu nejvíce lidí. Tedy v neděli večer, v pondělí dopoledne a ve čtvrtek odpoledne. Rozhodně se vyvaruji publikování článků v pátek odpoledne a v sobotu.
Kontakt na toho copywritera zrejme neposkytneš :D ale zaujímalo by ma, či dostal nejakú odmenu alebo bonus za šikovnosť a ďalšiu motiváciu k snahe :)
Mimochodom neuvažoval si na komentovanie použiť nejaký plugin napr. http://wordpress.org/plugins/social/screenshots/ kde je možnosť prihlásiť sa jedným klikom cez nejakú asociálnu sieť? Už niekoľkokrát som chcel komentovať ale rozmyslel som si to vďaka nutnosti vypĺňaniu emailu…chvalabohu čo ? :D
Kontakt na copywritera neposkytnu :-) Odměnu dostane, jelikož jsem s ním domluvenej na participaci na zisku :-)
Díky za tip. Odebral jsem povinnost vyplňovat email, tak odteď očekávám kvanta komentářů :-D
Tak se teď dívám na statistiku jednoho mého finančního magazínu, o kterém jsem psal na blogu a taky se mi dnes podařil podobný úspěch. Nevím jestli jsem se jen posunul na dobrou pozici, anebo se zvýšila hledanost, ale jeden článek mi zajistil desítky nových návštěv a navíc jsem objevil další klíčová slova s dobrou hledaností :)
Asi bych měl trochu začít sledovat média a dění kolem sebe, aby mi takové příležitosti neunikaly.
Právě proto by chtělo mít copywritery vždy odborníky z daného oboru, kteří se i ve svém volném čase o daný obor zajímají. Snad se pak dají zachytit trendy a na těch pak dále stavět…
Díky za tip pro Seznam. Zrovna jsem dneska přemýšlel, jak ten jejich skluz v indexaci oproti Google vyřešit.
Milane, určitě to vyzkoušej. Dělám to tak se všemi svými projekty a Seznam stránky indexuje obratem. Dělám to tak i v případech, kdy třeba změním obrázek u daného článku a potřebuju, aby Seznam změnil náhledový obrázek u tohoto článku.
S tým Seznam pridaním každého článku je to dobré. Tento týždeň som na svojom blogu publikoval článok o spame o chudnutí a dal som ho ako prvý článok na vyhľadávanie seznamu. Okamžite návšetvnosť, od ľudí, čo chcú chudnúť ;)
Inak s tým piatkom to mám podobne, návštevnosť mizerná. Vtedy robievam úpravy na stránke.
Obsahový marketing ve své plné kráse :). Díky, že jsi k tomu zveřejnil více info. Už když jsem viděl ten graf na Twitteru, napadlo mě, že musí jít o trend a navíc hodně silný. Jinak mé zkušenosti s přidáváním stránek do Seznamu: když jsem včera opravoval gramatickou chybu v titulku jednoho webu, projevila se změna cca do dvou hodin. Před týdnem jsem do Seznamu přidával jeden článek, opět za +- 2 hodiny byl v SERPu na 7. místě, dnes ještě šel nahoru. Dříve se ale občas stávalo, že po manuálním přidání byl web pár dnů nahoře a následně na delší dobu zmizel úplně.
Slušná částka za jeden článek, klobouk dolů. Stránky přidávám manuálně také, je fakt, že na některých webech návštěvnost raketově roste, ale zisky nárůst až tak nekopírují :-(
Dobrý tip, zdálo se mi, že některé články u mých projektu mají větší návštěvnost, ale nepřisuzoval jsem to zrovna tomuhle. Ručně přidávám skoro každý článek. Nikdy jsem však nepřemýšlel nad trandovosti. Díky za článek, jistě se teď na to zaměřím více.