Snesete kritiku? Já ano, samozřejmě musí být konstruktivní a věcná, protože jen ta nás posune dál. Navíc, když člověk dělá na daném projektu sám, často přes autorskou slepotu nevidí zřejmé věci.

NET sraz a kritika webu

Na jednou z NETsrazů jsem prezentoval spuštění svého magazínu o svatbách, kdy jsem svůj web nakonec postupně procházel s Markem Maťovkou (má s magazíny nemalé zkušenosti) a také s Honzou Kvasničkou, který mi čas od času poskytne cennou radu a já se tak můžu posouvat stále kupředu.

Hlavní připomínky, které od kluků vzešly:

  • Moc vysoká hlavička – na menších rozlišeních by tak uživatelky musely příliš rolovat a byla tak velká šance, že je ztratím (částečně s tím souvisí tento můj článek).
  • V postranním menu jsem měl úplně nahoře odkazy na sociální sítě, následně plugin pro Facebok, pole pro vyhledávání, … samotné odkazy na kategorie byly až úplně dole a čtenářky by se tak na webu hůře orientovaly.
  • Dalším, do očí přímo bijící záležitostí byl chybějící atribut title u domovské stránky, na který jsem ani nevím proč úplně zapomněl.
  • Doplnit sekci Kontakt (měl jsem tam jen kontaktní formulář) o své jméno a telefonní číslo – zvýší se tím důvěryhodnost celého webu.
  • Obrázky v článcích nebyly proklikatelné. Ženy často dají právě na obrázky a ty by proto měly být rozkliknutelné na větší náhled. Ideálně, pokud jich máte na stránkách více, tak by se měla spustit fotogalerie.

Má nápravná opatření

Snížil jsem výšku hlavičky, čímž se mi celý web zúžil na výšku a rovněž se značně zjednodušilo postranní menu, kde jsem navíc kategorie posunul až úplně nahoru.

Obrázky v článcích jsem udělal proklikatelné pomocí pluginu Galerie Lightbox, pod obrázky jsem navíc začal dávat popisky, které přímo souvisí s daným obrázkem. Popisek lze pak snadno použít při prokliku na některý z affiliate programů.

Marek mi rovněž mi poradil, jak mám pracovat s obrázky a kde je mám vůbec získávat. Na základě těchto informací jsem sepsal tento samostatný článek.

Honza Kvasnička mi navíc poradil, abych od čtenářek sbíral emaily výměnou za nějaký bonus (např. e-book) – tento krok mám připravený, jen ještě není spuštěn. S emaily se pak dá relativně snadno pracovat při různých affiliate nabídkách a také při rozesílání placených nabídek. Otevírají se tak další možnosti pro monetizaci.

Rada na závěr

Moje jediná rada na závěr proto zní. Nebojte se svůj projekt ukázat někomu, kdo se na poli podnikání na Internetu opravdu vyzná a poproste ho, ať vám váš projekt snů pořádně zkritizuje. Můžete na tom jen vydělat.

A co vy, máte nějakou kritiku k mému webu o svatbách? Klidně i nekonstruktivní :-)


Předchozí díly seriálu