Od prosince loňského roku mé příjmy stále klesaly a jeden už by začal propadat depresi, zda se to opět zvrátí. Nakonec se tak i stalo (myšleno k tomu zvratu ;-), když jsem od dubna vyrostl o pěkných 31%. Pojďme se tedy podívat, co stálo za tak velkým růstem.
Oproti předchozím měsícům se mi opět podařilo prodat několik PR článků i zpětných odkazů. Výrazně se mi dařilo v oblasti AdSense a Skliku, kdy jsem konečně pokořil pro mě doposud nedostižnou hranici 10.000Kč.
PPC kampaně a affil
V polovině května jsem publikoval článek o tom, jak dělám PPC kampaně. Článek měl vcelku zajímavý ohlas, proto mám výhledově v plánu v podobných „návodech“ pokračovat.
Sám jsem začal v PPC sítích zkoušet nové inzeráty, což vedlo k navýšení výdajů investovaných do PPCček. Za květen jsem v Skliku a v AdWords proinvestoval 6.197Kč, tedy o necelé dva tisíce více, než v měsících předchozích. Jak je vidět z výsledků, mělo to pozitivní vliv na konverze, takže to hodnotím jako správný krok.
V affiliate jsem tak na konci měsíce fakturoval krásných 25.610Kč, ze kterých mi po odečtení nákladů na PPC zbylo 19.413Kč.
Po odečtení všech nákladů vypadalo moje konto takto.
Výsledky květen 2014
AdSense + Sklik 10.427 Kč
Affiliate: 19.413 Kč
PR články: 2.050 Kč
Odkazy: 2.150 Kč
Celkem: 34.040 Kč (růst o 31%)
Návštěvnost webů v květnu
I návštěvnost mých projektů nezaostala za zisky a výrazně rostla. Poprvé jsem se tak vyhoupl přes návštěvnost 100 000, konkrétně jsem pak na mých webech zaznamenal 103 714 návštěv.
Plány vs. skutečnost
Dubnový plán pro květen v podobě 50.000Kč zisku se mi nepodařilo splnit. Přesto jsem dosáhl alespoň dvou dílčích met, které dlouho zůstávaly nepokořeny.
Jednak mé weby poprvé překonaly souhrnnou návštěvnost 100 000 a také jsem prvně vydělal více jak 10.000Kč na PPC (Sklik a AdSense).
Dokonce v květnu proběhl i jeden, alespoň pro mě přelomový krok, sehnal jsem jeden zpětný odkaz – osobně to považuji za linkbulding :-)
Plány pro červen
Přestože se mi dlouhodobě nedaří plnit dosažení hranice příjmu 50.000Kč, nechávám si tuto metu jako dílčí cíl i nadále.
Stotisícovou návštěvnost se budu snažit v červnu udržet, stejně tak i příjmy z AdSense a Skliku.
- dosáhnout hranice zisku 50.000 Kč
- udržet souhrnnou měsíční návštěvnost 100 000
- udržet zisk z AdSense a Skliku ve výši 10.000 Kč
- díky affiliate webům dosáhnout 20.000 Kč zisku
- zapracovat na linkbuildingu
Květen – konečně jsem vyrazil do ulic
Podle bulvárního nadpisu to vypadá, že asociál Pepa konečně vyrazil do ulic. V mém případě to bylo vztaženo k mé návštěvě 5. Affiliate konference, kdy jsem se od listopadového Marketing festivalu nezúčastnil žádné podnikatelsko-internetové akce a už jsem prostě musel mezi lidi :-)
Samotná konference mi přinesla hned několik zajímavých kontaktů, v Evernotu mám pak zaznamenaných několik zajímavých poznámek a funkčností, které bych chtěl do svých webů postupně implementovat tak, abych dále rostl :-)
Poslední zmínku bych chtěl věnovat svému Twitter účtu, kde se mi v dubnu podařilo konečně pokořit metu 300 followerů. Všem, kdo mě sledují vřele děkuji. Do konce roku mám smělý cíl – 500 followerů :-).
Výborně, jen tak dále, ať zisky jen rostou a rostou :).
Nemáš náhodou přehled kolik ti dělá PPC na výdělku z affiliate v %? Pravděpodobně asi většina, že. A ještě jedna otázka, kolik návštěvnosti ti přivádí ppc z celkové sumy 100 000 návštěv?
Affile, PPC mi dělá cca 90% všech výdělků z affiliate. PPC mi přivádí zhruba 10 000 návštěv měsíčně.
Ta návštevnosť vyskočila celkom raketovým tempom. S tým adsense a skilikom máš ešte určite veľký potencial rásť a 500 followers na twitter do konca roka sa určite nazbierá
Peto, na růstu té návštěvnosti se podílel hlavně jeden můj nový web, o jehož spuštění jsem psal v minulém reportu. V Skliku a AdSense mám určitě velké mezery, tak doufá, že se časem zaplní.
I u Twitteru jsem optimista – jen za dnešek mi jich přibylo 6 nových :-D
Jestli dobře počítám, tak je průměrný PPC proklik 30 halířů. To je mazec. Mně se nepodařilo dostat cenu pod 2 Kč.
paneZero, díval jsem se do Analytics a musel jsem ta čísla opravit. Zhruba mi průměrná cena za proklik vychází na 70 haléřů. Jak jsem jsem psal v některém ze svých předešlých článků, již dávno jsem opustil klíčová slova, která mě stála +3 Kč (a skoro nekonvertovala) a snažím se inzerovat ta stojící maximálně do koruny.
Ale neboj se, od tohoto měsíce mám v plánu začít propagovat témata, kde prokliky stojí 5 a více Kč, takže se ta průměrná cena rychle změní.
Taky jsem byl překvapený nízkou cenou prokliku, vzhledem k Pepovým tématům, jsem čekal více.
Pěkné výsledky, červen by mohl být taky dobrý, ale léto bude asi okurková sezóna. :-( Nebo to tak nepociťuješ?
Ripcurle, snad tomu tak nebude. Loni jsem za léto pěkně vyrostl. Na některých webech zaměřených na ženskou část populace totiž mám sezónní články, které by mi mohly sezónní výkyv pokrýt :-)