Březen je u konce a můžeme se tak opět podívat na rekapitulaci mého uplynulého měsíce. Sám jsem po nevalných výsledcích z února neočekával převratný nárůst zisků a tak mě lehký růst potěšil. A to i přesto, že jsem u některých svých webů zaznamenal stále o trošku horší návštěvnost (zřejmě dáno pokračujícími jarními prázdninami).
Po fiasku v minulém měsíci, kdy mi PPC kampaně „sežraly“ skoro polovinu mého zisku, jsem se rozhodl na PPCčkách více zapracovat a postupně se mi podařilo kampaně optimalizovat natolik, abych se kvůli nim nedostával do závratného mínusu. Prvních 14 dní v březnu se mi to sice příliš nedařilo, v druhé polovině měsíce se ale vše začalo obracet k lepšímu.
I díky těmto změnám se mi podařilo investice do PPC srazit na vcelku únosnou míru a výsledky z affiliate tak nejsou tak tristní, jak minule. V dubnu se doufám vše ještě dále posune k lepšímu a konečně u položky affiliate uvidím plusová čísla.
Rovněž mám radost ze schválení mých dvou webů v systému Placla, čímž si doufám v budoucnu polepším v oblasti prodeje PR článků.
Výsledky za březen 2013
AdSense: 4511Kč
Sklik: 11Kč
Affiliate: -1166Kč
PR články: 400Kč
Odkazy: 0Kč
Celkem: 3756 Kč (růst o 63%)
Plány vs. skutečnost
V minulém reportu jsem si opět vytyčil cíl v podobě pokoření hranice zisku 8.000 Kč. Tento cíl jsem opět nesplnil! Přesto ale nezoufám a stejnou metu si dávám pro další měsíc, kdy mám (pevně v to věřím) pěkně našlápnuto.
Z čeho mám ale největší radost je fakt, že jsem se konečně začal aktivně věnovat linkbuildingu a začíná mi to přinášet ovoce v podobě růstu návštěvnosti u některých mých projektů. Neplánovaně se mi navíc podařilo připravit dva nové weby, u nichž vidím velký prostor pro navyšováním mých příjmů.
Plány pro duben
- pokořit hranici zisku 8.000 Kč
- dostat affiliate weby do kladných čísel
- budovat linkbuilding
- prodat odkaz minimálně na jednom svém webu
- prodat minimálně jeden PR článek
- dále ladit affiliate weby
- vyladit PPC kampaně
Na březen budu stejně rád vzpomínat
Přestože to z mizerných výsledků vypadá, že moje úsilí nevede k příliš zajímavým výsledkům, opak je pravdou. Dařilo se mi totiž na dvou frontách: stal jsem se affiliate manažerem jednoho provizního programu (samostatný blogpost publikuji ještě tento týden) a navíc se mi podařilo sehnat super holčinu pro můj magazín o svatbách, která pro mě bude zprostředkovávat obchod a já se tak budu moci lépe věnovat ostatním technickým náležitostem a s obchodem nebudu ztrácet čas.
Pěkný report, jsem moc zvědav na další měsíce. Vidím že situaci s příjmy a návštěvnosti vidíš podobně, tzn. že ne vždy se vše hned promíta, ale je to příslib k lepším zítřkům.