K sepsání tohoto článku mě přiměl komentář jednoho z návštěvníků mého blogu, který mi pod mojí recenzi Affilboxu napsal, že Affilbox recenzuje ten pravý „affiliate manažer“, člověk, který stojí za pádem affiliate programu Trikátoru.
Pokusil jsem se dotyčnému napsat vcelku obsáhlý e-mail, kde jsem se mu pokusil vysvětlit, jak se věci mají, ale bohužel dotyčný si za svým názorem stál tak pevně, že radši v komentáři zadal smyšlenou e-mailovou adresu…
Rozhodl jsem se proto sepsat tento článek veřejně a ukázat v něm, že Trikátor rozhodně není mrtvým affiliate programem, ba naopak. Vše na konci článku dokáži čísly.
Franta Szabó a mé začátky s tričkovým affiliatem
Pamatuji si dobu v roce 2012, kdy Franta Szabó představil affiliate program Trikátor.cz, kde ukázal, jak s do té doby pro mě hloupým odvětvím triček s potisky, dokázal kouzla a vydělal okolo 7.500 Kč za měsíc. Skutečně si pamatuji, jak jsem si říkal, kéž bych vydělával díky affilu alespoň 2.000 Kč ke svému stálému platu, to bych se měl jak prase v žitě :D.
Franta se nakonec rozhodl sepsat seriál o tom, jak se mu na tyto zisky podařilo dostat, což přilákalo obrovské množství affiláků (mě nevyjímaje).
Doba plynula a o dva roky později firmu Trikátor majitelé prodali, Franta skončil s manažerstvím a já jsem byl novými majiteli kontaktován na doporučení od Tomáše Ponera (Tome, díky :)), a rovnou mi bylo nabídnuto správcovství affiliate programu.
V té době jsem již dlouhodobě patřil mezi nejlepší affiláky programu, takže jsem se jejich rozhodnutí oslovit mě ani nedivil :D :D :D
Víte, že: jsme v nejlepším měsíci vyplatili partnerům přes 88.000 Kč na provizích?
Technické problémy
Vše šlo jak na drátkách až bohužel do letošního roku, kdy došlo hned k několika nepříjemným situacím, které zapřičinily pokles obratů z affiliate marketingu.
Jednak došlo k další výměně v managementu firmy, dále skončila jedna z klíčových pracovnic, na které stála valná většina práce Trikátoru (mimo jiné i výplaty provizí), do toho přišly problémy s pomalým načítáním skriptu Affilboxu, což zpomalovalo načítání obrázků (vyřešeno uložením skriptu na stejný server, na kterém běží e-shop), a vše bylo dovršeno problémy způsobené přechodem Affilboxu na HTTPS.
Stručně a jasně řečeno, co mohlo, to se v letošním roce pokazilo a tak se nevidím, že za vše může ten bambula co si doma ve sklepě u rodičů píše blog :).
Naštěstí se nám vše podařilo vyřešit ještě před nejdůležitějším obdobím v roce – druhé polovině roku a před Vánoci. V posledních měsících je tak nárůst konverzí partnerů více, než patrný.
To jsem si fakt vydělal čtvrt milionu na tričkách?
Abych tu neustále nechodil okolo horké kaše a konečně ukázal to, kvůli čemu tady všichni jste. Mé příjmy z affiliate programu Trikátoru.
Do programu jsem se registroval v polovině července 2012, první konverze přišly až o dva měsíce později.
Následoval postupný nárůst, až jsem se v prosinci 2012 dostal na více, jak 2.500 Kč a již tehdy se mi podařilo překonat vysněnou metu 2.000 Kč/měsíc :).
Doba pokročila, jsme o 4 roky dále a mé zisky z Trikátoru se nezastavily, sice se různě v čase mění a to jak díky trendům (Viral Brothers, Fofola, Zeman), tak i kvůli různým plonkovým obdobím, kdy prostě trička jedou méně (zejména jarní měsíce), ale stále mi to nějaký ten pasivní příjem generuje :).
Jak je z tohoto screen vidět, za 52 měsíců, které Trikátor propaguji, jsem od svého zapojení do programu až do listopadu 2016 utržil 256.712 Kč, s průměrnou měsíční výplatou oscilující okolo 5.000 Kč měsíčně. A to mi přijde na program, který podle jednoho affiláka nefunguje a který jsem já svojí přítomností pohřbil, jako docela slušný výsledek :). A navíc, bavíme se o průměrné částce, kterou mi tento program generuje již po celé 4 roky!
Jasně, někomu, kdo točí finance, hubnutí nebo dovolené může 5.000 Kč jako směšná částka, je nutné si ale uvědomit, že se bavíte o programu, kde se průměrná provize za jeden prodej pohybuje v řádech desetikorun a ne tisíců :).
A ještě přidám jeden screen za listopad, je na něm vidět, že rovnice Trikátor + affil = zajímavý příjem, je stále platná. V listopadu jsem si totiž jen u Trikátořího affilu vydělal něco málo přes 8.000 Kč.
Plánované novinky
Již v průběhu listopadu a prosince došlo či dojde hned k několika novinkám, které jak pevně věřím, ještě více pomohou s nárůstem konverzí.
Nový responzivní web
Asi všichni se shodneme, že nemít v dnešní době responzivní web, je ostuda :P. A obzvlášť, pokud jde web tak úzce zaměřený zejména na mladší část populace, která mobil či tablet v podstatě nedá z ruky. V prvních měsících nového roku připravuje přechod právě na responzivní verzi webu, což jak pevně doufáme, opět povede k navýšení kovenrzního poměru a tak i k růstu konverzí affiláků.
Doprodej triček ViralBrothers
Vedení firmy stále jedná o pokračování spolupráce s ViralBrothers. Vše mělo být spuštěné ještě v listopadu, teď to bohužel spíše vypadá na prosinec.
Každý týden tři nová akční trička
Již od začátku listopadu je v běhu novinka, kdy jdou do prodeje vždy 3 nové motivy triček, které jsou prodávány pouze 7 dní! Tato trička jsou věnována buď trendům nebo prodejním hitům (např. trička Přátelé, HIMYM, Gilmorova děvčata, …). Podle prvních výsledků se jedná a velmi úspěšnou akci, jejíž prodeje neustále rostou a překonávají letité prodejní stálice, jako jsou trička Suit.
Pokud tedy někdo vlastní databázi mailů nebo zajímavou skupinu na Facebooku, věřím, že právě přes tyto dva kanály může informováním o nových motivech získávat zajímavé provize.
Facebook skupina o affiliate Trikátoru
V tomto měsíci se mi podařilo získat přístupová ke skupině na Facebooku, která sloužila k informování partnerů o affiliate novinkách. Do skupiny budu dávat informace o nejprodávanějších motivech a o nadcházejících akcích, které partnerům pohohou s jejich propagací. Proto, pokud nás propagujete nebo propagovat chcetem přidejte se k nám do skupiny.
Závěr
Na výše uvedených řádcích jsem chtěl ukázat, že affilite program Trikátoru může dlouhodobě generovat zajímavé příjmy a vzhledem k plánovaným novinkám a rostoucím číslům v prodejnosti triček věřím, že růst bude ještě dále pokračovat.
Osobně vidím největší možnost na propagaci na sociálních sítích, kde se sdružuje cílová skupina, která má o vtipná trička s potiskem neustále zájem. A hlavně lze přes tyto kanály propagovat akční trička, které se prodávají sice jen velmi krátkou dobu, ale s o to větším objemem prodejů.
Asi budu muset vic zabrat, trochu tapu v propagaci a web by chtelo taky vylepsit, ale vidim ze to jde ??
Lukáši, to bys měl :) Osobně bych na Tvém webu udělal pár změn, ale ty Ti pošlu do mailu soukromě :).
Super díky! Zadal jsem špatný email, tento už je aktuální :)
Takéto trička cez facebook a cieľovka pod 15 rokov to ide ako teplé rožky. A kto tvrdí opak tak to iba nikdy neskúsil.
Marku,
máš pravdu, až se člověk diví, kde tahle cílovka bere peníze. Já v jejich věku byl rád, že jsem si koupil pytlík céček :D.
Tak hlavně, že ne pytlík éček :-)) Trikator je můj nejoblíbenější affil, i když už nemám čas se mu tolik věnovat… je to srdcovka :-)
Abychom se s těmi éčky nedivili :D. Jinak to mám stejně jak Ty, Trikátor je taky moje srdcovka, ale naštěstí na něj čas mám :-P
Před lety jsem si taky zkusil díky Frantovu návodu postavit affilate stránku na Trikátor (svoji první a poslední) a i když jsem na svůj web tři roky nesáhl, tak pořád mi to každý rok zaplatí doménu i hosting, což mi přijde skoro jak perpetum mobile. :)
Piškote, však já píšu, že se takto dá docílit „pasivního příjmu“ :D. Na Tvém webu bych každopádně doporučoval aktualizovat bannery, změnit nejprodávanější trička a věřím, že se Ti zaplatí hosting hned na dva roky :D.
Čtyři roky je teda slušná doba, málokdy mi tak dlouho nějakej web vůbec vydrží :) Docela hezký čísla, osobně si teď nedokážu představit, jak bych skládal měsíční zisk 5000 Kč z padesátikorunových položek, ale určitě už na to máš svoje triky.
Jsem si myslel, že tyhle trička jsou už docela mimo hru a nikdo to nekupuje a navíc je v affilu v tomhle docela konkurence, tak bych čekal, že se to snad ani nevyplatí. Ale jak to vypadá, není to tak marný :)
Radku, taky mi to přijde jako dobrá šílenost, že to drží takhle dlouho. Ale když si vezmeš, že Ti na 5.000 Kč měsíčně stačí „prodat“ zhruba 100 triček měsíčně, což dělá cca 3 trička denně, není to tak nemožnej výkon.
Někdy se navíc povede konverze i nad 150 Kč, tak pak máš na celej den vystaráno :).
Navíc, když umíš FB, dá se jednorázově prodat i několik desítek triček naráz :D.
A ještě jeden dodatek. Svýho času jsem podobný peníze měsíčně dělal na Bonami.cz, kde dávali jen 12 Kč za každou registraci přes Facebook. No a pak affil zrušili :).
Blahopřeji k pěkným výdělkům! Trikator zkouším také ale nejsem moc úspěšný, což je ale má chyba, jelikož se mi nedaří jej propagovat. Jaké jsou Pepo u tebe zhruba náklady na takový výdělek? Kdysi jsi psal, že trikator propaguješ hlavně přes ppc. Platí to stále?
Michale,
díky :).
S těmi PPC je to různé, většinou je to ale jen pár stovek. Záleží, jestli pustím reklamu na FB nebo ne :). Dnes už mi naštěstí hodně dělá SEO, takže do těch PPC nemusím až tolik sypat :).
Zajímavý článek o tričkách a zisku z prodeje..Děkuji za něj. Pěkné pánská trička koupíte i tady:http://taxido.cz/panska-stylova-tricka/
Franto,
i já díky. Jinak doufám, že odkaz bude k něčemu ;).
Zajímalo by mě, pokud to není tajnost, jakým způsobem jsou například na http://www.nejlepsitricka.cz/ zobrazovány jednotlivé produkty. Používáte k tomu WooCommerce nebo nějaký jiný způsob?
Martine,
vůbec to není tajné :).
Dřív jsem to měl skutečně pře Woo, ale to je příliš neohrabaný a pomalý systém. Udělal jsem si to tedy klasicky přes příspěvky. Do každého příspěvku dám na začátek pomocí php thumbnail obrázku, ten obalím odkazem na doporučovaný affil e-shop.
No a v posledním kroku si upravím soubor archive.php, který zobrazuje příspěvky a to tak, aby zobrazoval 4 sloupečky vedle sebe.
Mám to takto udělané snad na všech webech a funguje to bez problémů a hlavně rychle :).