Máme vybraný obsah magazínu, registrovanou doménu, vybrán redakční systém a vhodnou šablonu, zajištěny redaktory a pomalu získáváme návštěvnost.

Teď by to chtělo projekt nějak finančně uchopit, aby si na sebe začal vydělávat. Prvním způsobem, který jsem v počátcích nejprve zavrhoval je Google AdSense. S tímto nástrojem mám velice dobré zkušenosti, u tohoto projektu jsme ale chtěl, aby se tvářil co nejvíce seriózně…

Diskuze s lidmi na NETsrazu mě ale přesvědčila o pravém opaku. Na jejich radu jsem tedy nasadil AdSense do pozic, kde mi výkonnost na jiných webech dělá CTR okolo 3-4%, tedy mezi hlavní nadpis a samotný text.

AdSense jako hlavní zdroj příjmu jsem původně zavrhoval i z důvodu očekávaného CTR mezi 1 a 2% a cenou za proklik mezi 2 a 3Kč. Pokud bych počítal s krásným CTR 2% a cenou 3Kč za proklik, byl bych při mé vysněné denní návštěvnosti 1000 UIP získal 60 korun denně. Při plánované četnosti publikování dvou až tří článků za týden bych se dostával do silně červených čísel. Rozhodl jsem se tedy, že tudy cena monetizace nepovede.

PR články

Dalším způsobem, jak na celém magazínu alespoň něco vydělat je prodej odkazů a PR článků. Z odkazů opět plynou jenom drobné, tudy opět cesta nepovede.

Cenu za publikování PR článku jsem prozatím nasadil úmyslně na vysokou částku 890,- za článek. Uvidím, zda to za takto vysokou částku někdo koupí, případně s cenou půjdu o trošku níž. Tak jako tak bych chtěl počet PR článků držet na nějaké únosné míře, abych publikoval více „vlastních“ článků, než těch s označením PR.

Přímý prodej reklamy

Od několika lidí z oblasti podnikání na Internetu mám informace, že firmy pro mediální zastoupení se nechtějí bavit s portály, které mají návštěvnosti pod tisíce UIP denně. Nezbývá mi tedy než subjekty, kterým bych reklamní prostory nabízel, poptat sám, případně prostřednictvím externího pracovníka, kterého si na daný účel najmu.

Pro začátek jsem si zvolil cestu, kdy budu firmy oslovovat sám s nabídkou reklamních prostor v nově vytvořené sekci Dodavatelé a pak se děj vůle boží. Za umístění reklamy v této sekci chci účtovat jednotnou cenu (zápis na dobu jednoho roku) ve výši 1.000Kč.

Výhledově bych chtěl nabízet i reklamní bloky v postranním panelu, zde bych cenu oproti sekci Dodavatelé účtoval jako měsíční poplatek a její výše by se mohla pohybovat okolo 1000 Kč za banner.

Affiliate programy

Poslední možností, ke které jsem se prokousal až postupem času je monetizace pomocí affiliate. Na již zmíněném NETsrazu mi ale bylo sděleno, že se jedná o vcelku zajímavý prodejní kanál.

Nechám si napsat tématický článek, ke kterém vyberu vhodné obrázky, které okomentuji větou ve smyslu „Zlaté střevíce za korunu i za více“ a přidám související odkaz s affil id. Případně si nechám napsat vlastní PR článek, ze kterého budu odkazy směrovat opět na některého z affiliate partnerů.

Emailing?

V počátcích plánů na monetizaci magazínu o svatbách jsem vůbec neuvažoval o sběru emailů od čtenářek. Nakonec mě pár lidí přesvědčilo o pravém opaku a já bych byl sám proti sobě, kdybych potenciálu sběru emailů nevyužil. Princip je jednoduchý. Na viditelné místo umístím formulář pro zadání emailu, kdy jako protihodnotu za vyplněný email čtenářkám nabídnu ebook týkající se právě svateb. Mohla by to být výhodná spolupráce pro obě strany. Čtenářky budou informovány o novinkách ze svatebního prostředí a mně emailing umožní posunout monetizaci magazínu o level výše.

V emailingu jsem prozatím panic, proto budu muset tuto tématiku ještě hodně nastudovat, ale věřím, že tam ještě pár zlatých vajec leží.

A co dál?

Je mi jasné, že existují i další možné způsoby monetizace tohoto magazínu, proto se obracím na vás, mé čtenáře, abyste mi poradili další možnosti. Připadá vám cena ve výši 1.000,- za jednorázové roční umístění v katalogu rozumná? Chcete pro mě zprostředkovat prodej reklamy? Napište mi prosím do komentářů nebo na mail a něco vymyslíme.


Předchozí díly seriálu